مدیریت کانال توزیع


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
بازدید : 43
نویسنده : management77

مدیریت کانال توزیع

سیتم بازاریابی عبارت است از تعداد زیادي از افراد وسازمانهایی که ازطریق اطلاعات، محصولات، مذاکرات، مخاطرات، امکانات و انسان ها با هم در ارتباطند. کانالهاي توزیع در این سیستم ارتباط دهنده تولیدات و خدمات سازمان بامصرف کنندگان فردي وسازمانی هستند. ارتباط بین تولیدکننده ومصرف کنندگان به شکل زیراست 1.تولیدکنندگان می توانندبه طورمستقیم به مصرف کنندگان محصولات وخدمات خودمراجعه کنند2. مصرف کنندگان می توانند به سوي تولیدکنندگان بروند 3. واسطه هامی توانند با فعالیتهاي خودبین تولیدکننده ومصرف کننده ارتباط برقرارکنند. واسطه هاي بازاریابی تشکیل دهنده کانال هاي توزیع براي از بین بردن فاصله بین تولیدکنند و صرف کننده نهایی هستند. واسطه هاي کارگزار خرید براي مشتریان و کارشناس فروش براي تولیدکنندگان است.

 واسطه ها بنابر نقش و وظیفه شان به سه دسته تقسیم می شوند:

 1. خرده فروشها: کسانی هستندکه محصولات راخریداري کرده به مصرف کنندگان واستفاده کنندگان نهایی وسازمان می  فروشند. ممکن است مالک محصول گردند یا آنها را به طور امانی و با دریافت حق العمل بفروشند.

2. کارگزارها یا دلال ها: گروهی هستندکه مذاکرات خرید یا فروش و یا هر دو را برعهده می گیرند اما مالک محصول نمی گردند. آنها معمولا حق العمل یا مبلغی بابت کاري که انجام می دهند دریافت می کنند و ممکن است محصول را به طور فیزیکی داشته یا نداشته باشند. مخاطرات بازارکمتر متوجه آنان می گردد

3. عمده فروشها یا توزیع کنندگان: کسانی هستندکه محصولات خریداري کرده سپس به خرده فروشها یا بازرگانان دیگر و استفاده کنندگان صنعتی، نهادي یا تجاري می فروشند. مقدارکمی از محصولات را نیز به مصرف کنندگان نهایی عرضه می کنند این گروه معمولا محصولات را مالک شده وگاهی عنوان محصولات رابه خود اختصاص می دهند. کانال توزیع دلخواه شرکتها کانالی است که هم نیازهاي مشتریان راتامین کند و هم قدرت رقابت داشته باشد.





:: برچسب‌ها: حسن غریبی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 486
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 1172
بازدید ماه : 2401
بازدید کل : 34839
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com